ZIMA v Rokytnici nad Jizerou..............................................................ENGLISH . . . . DEUTSCH . . . . NEDERLANDS . . . . PO POLSKI . . . .

rokytnice nad jizerou
TELEFONUJTE NA + 420 602 204 123, PIŠTE NA rokytnice@accommodation.cz - objednávka ubytování v Rokytnici nad Jizedou

HOME

Horní 450
512 45 Rokytnice nad Jizerou

Pěší výlety - Rokytnice nad Jizerou a okolí

Turistika, nordic walking - užijte se Krkonoše v létě !

Během jara, léta a podzimu jsou v Rokytnici a okolí ideální podmínky pro pěší i cyklo turistiku. Můžete se např. vydat k prameni Labe, na Zlaté návrší, k mohyle Hanče a Vrbaty, k Sněžným jámám, Vosecké boudě, do Kotelních jam, nebo procházkou na skálu Strážník, odkud je přenádhermý výhled na Rokytnici. Turistické tratě lze volit dle obtížností.

K huťskému potoku

Tato vycházka je dlouhá jen 5 km a je vhodná i pro malé děti.

hutsky vodopadZ Horní Rokytnice vyjdeme od hotelu Modrá hvězda u konečné stanice autobusů po modré turistické značce. Ta nás provede rovně kolem fotbalového hřiště, hotelu Starý mlýn, mezi dřevěnými roubenkami místní části Rokytno na vedlejší silničku doleva stoupající malebným údolíčkem Huťského potoka uprostřed luk a pastvin. I zde nás okouzlí dřevěné chaloupky. Za chatou Tereza vejdeme do lesa, pokračujeme až k mostku, za kterým čeká závěrečné krátké stoupání s malou odbočkou doleva přímo pod vodopád. Kaskádovitý vodopád je 20 m vysoký a v době jarního tání a po velkých deštích tajemně hučí. U hlavní turistické cesty se nachází bouda U Huťského vodopádu, kde si v dřívějších dobách dávali každou neděli dostaveníčko s hudbou obyvatelé Rokytnice nad Jizerou. Zpáteční cesta vede po stejné trase a můžeme ji zakončit občerstvením v některé z restauraci v oblasti Horního náměstí.

Rokytnickem za půl dne

Trasa dlouhá je dlouhá cca 16 km.

Z Horní Rokytnice vyjdeme od hotelu Modrá hvězda po hlavní silnici kolem fotbalového hřiště do Rokytna, kde mineme několik půvabných dřevěných chalup a roubenek.

Z hlavní silnice obočíme doleva přes potok na modře značenou turistickou cestu a mírně stoupáme kolem chaty Tereza, za ní pak dále lesem k Huťskému vodopádu, kde si můžeme udělat příjemnou přestávku před následným strmým výstupem do sedla pod Dvoračkami, kde se napojíme na žlutě a červeně značené cesty.

dvorackyOdtud již máme chatu Dvoračky na dohled, zbývá jen vystoupat přímý úsek kvetoucími horskými loukami a cípem lesa. Na chatě se občerstvíme, dopřejeme si zdejší domácí speciality.Dvoračky jsou vyhlášené vynikající domácí kuchyní. Po té se pokocháme dalekým rozhledem do kraje od Jizerských hor a Ještědu přes Vysocko a Český ráj až po Zvičinu a Žalý. Z Dvoraček se vracíme nejprve 1 km stejnou cestou do sedla, dále z rozcestí pokračujeme rovně po červeně značené turistické cestě Jabloneckou cestou. Mineme lesní školku, sestupujeme táhlým západním úbočím Vlčího hřebene a na okraji Františkova krátce klesáme vpravo dolů silnicí vedoucí z Rezku do Rokytna.

Odbočíme z ní na červeně značenou turistickou cestu vlevo, pokračujeme kolem lesa do sedla Sachrova hřebene, kde si dopřejeme odpočinek a výhled na Rokytnici nad Jizerou. Příjemnou lesní cestou pod „Sachrákem“ dojdeme rovně na křižovatku turistických cest (červená, žlutá, do Františkova, do Horní Rokytnice nad Jizerou).

nordic walkingOtevře se nám panoramatický výhled na rokytnické vrcholy – Studenov, Kotel a Lysou horu, na malebné dlouhé údolí rekreačního střediska s množstvím rodinných domků i dřevěných chaloupek. Z opačné strany nás upoutá pohled na Františkov s jeho výzvou k návštěvě.

My si však dopřejeme výstup na skalní vyhlídku Stráž (782 m n.m.). Pokračujeme tedy ještě 1 km po červené a značenou odbočkou vpravo dojdeme jehličnatým lesem na vyhlídku, odkud vidíme jako na dlani opět celé rokytnické údolí, zakončené masivem Kotle a Lysé hory.

Stejnou cestou se pak vrátíme k rozcestí se žlutou a po ní sejdeme vlevo dolů polní cestou roubenou z jedné strany stromořadím na křižovatku v Horní vsi. Odtud se vydáme modře značenou cestou doprava a modrá nás dovede zpět k hotelu Modrá hvězda v Horní Rokytnici a k našemu apartmánu U Modré hvězdy.

Cykloturistika

cyklistikaRokytnice nad Jizerou nabízí mnoho cyklistických stezek různých náročností. Najdou se zde tratě jak pro závodníky, tak i pro rodiny s dětmi.

Každoročně se zde pořádají cyklistické závody. Jeden je součástí českého poháru v dual slalomu. Jezdí se na sjezdovce Skiareálu Modrá hvězda, kde je připravená kvalitní trať s velkým skokem. Dalším závodem je klasická disciplína v cross country .

Kola bezplatně přepravuje sedačková lanovka Horní domky. Cyklostezky jsou hned u našeho apartmánu

Objednejte si svůj pobyt v Rokytnici nad Jizerou již dnes !

Své objednávky a dotazy, prosím, posilejte na rokytnice@accommodation.cz - telefonujte na +420 602 204 123
- faxujte na +420 224 922 452, Horní 450, 512 45 Rokytnice nad Jizerou, Czech Republic